Rīgas Fotomēnesī atklās izstādes Evai Saukānei un Honeymoon High
Piektdien, 17. maijā, festivāla Rīgas Fotomēnesis 2019 ietvaros atklās divas Latvijas fotogrāfu izstādes. Plkst. 17.00, Arhitektūras muzejā durvis vērs Evas Saukānes izstāde Mets, kas apskata nerealizēto Rīgas Metro projektu, izceļot tā unikalitāti gan utopiski tehniskajos risinājumos, gan arī tā nozīmi politiski sociālajos procesos Rīgā 20. gs astoņdesmito gadu beigās. Izstādē autore piedāvā daļēji fiktīvu stāstu, kurā vēsturiskas liecības un dokumenti piedzīvo laikmetīgu interpretāciju. Metro ideja tiek vizualizēta, iedvesmojoties no tā sociāliem, arhitektoniskiem un zinātniski tehniskiem aspektiem.
Plkst. 19.00 Avotu 46 būs skatāmas radošās apvienības un drukātā žurnāla Honeymoon High izstāde Lurid Self. Izstādes nosaukums balstīts amerikāņu kuratora redaktora Braiena Drotkora tēzē, ka mākslas attiecības ar “pēc interneta” laikmetu pielīdzināmas pornogrāfijas attiecībām ar seksu. Radošais kolektīvs šajā izstādē izaicinoši reflektēs par paštēlu un pašreprezentāciju interneta laikmetā.
Turpinoties Rīgas Fotomēnesim, nākamnedēļ gaidāma arī latviešu fotogrāfes Ivetas Gabaliņas (bij. Vaivodes) izstādē Mana roka ir siltāka par sauli Carevas galerijā, bet vēlāk – somu mākslinieka Jari Silomaki izstāde Mēs esam revolūcija, pēc Jozifa Boisa Žaņa Lipkes memoriālā.
Šogad festivāls Rīgas Fotomēnesis norisinās no 13. maija līdz 16. jūnijam un tā tēma Ēdot ananasus uz Mēness ir tapusi iedvesmojoties no laikmetīgām kultūrsituācijām pēcpatiesības ērā, kur viltus ziņas, daļējas patiesības, pašmācošos algoritmos balstīts sociālo mediju saturs ir globālās sabiedrības ikdienas dienas kārtības pamatā. Festivāla centrālā izstāde skatāma Okupācijas muzejā. Pasākumi norisinās arī Fotomuzejā, ISSP Galerijā, Kara muzejā un citviet. Pilna festivāla programma pieejama mājas lapā rigasfotomenesis.lv