Tērbatas ielā skatāma Lindas Klētnieces fotoizstāde
No 17. jūlija līdz 17. septembrim gājējiem atvērtajā Tērbatas ielā 48, Rīgā, notiek fotomākslinieces Lindas Klētnieces izstāde Face Times. Fotogrāfiju sērijā autore turpina aplūkot jau iepriekš aizsākto tēmu — mūsdienu sabiedrību digitālajā laikmetā. Projekts īstenots pašizolācijas laikā šī gada pavasarī, bet tā ideja radusies, studējot pasaulē pazīstamā Magnum grupas fotogrāfa Antuāna Dagatas meistarklasē.
“Covid-19 sociālās distancēšanās laikā tie ir digitālo ierīču ekrāni, kas tuvina cilvēkus,» stāsta autore Linda Klētniece. “Izolācijas laikā vienīgā iespēja uzņemt citu cilvēku fotogrāfijas bija, fotografējot caur ekrānu — satiekoties video platformās. Šajās tikšanās reizēs, sarunās mēs tuvojāmies viens otram, taču pavisam citā, savādā veidā. Fotogrāfijas atklāja ieslodzījuma sajūtu, vientulību, izolācijas noskaņu un mūsu piedzīvoto šajā starpstāvoklī — neziņas un nenoteiktības gaisotnē. Vienlaikus mēs bijām pateicīgi, ka varam ir tehnoloģijas, ar kuru palīdzību varam sazināties. Šobrīd, kad laiks izolācijā iespējams ir aiz muguras, varam uz to atskatīties un izvērtēt šī brīža sajūtas, spēju uztvert pasauli daudz pilnīgāk, piedzīvojot citu klātbūtni, realitātē un attiecības pavisam citā līmenī,” komentē Linda Klētniece.
Sērijā Face Times autore turpina aplūkot jau agrāk iesākto tēmu — mūsdienu sabiedrību digitālā laikmetā. Šoreiz darbi tapuši izolācijas laikā šī gada pavasarī, kad ar ekrānu starpniecību kameru neskaidrajā miglainumā tika fiksēti ap 100 portretu, atklājot savādu jaunā laikmeta šķautni. Projekts radies, studējot pasaulē pazīstamā Magnum grupas fotogrāfa Antuāna Dagatas meistarklasē Starptau5skajā Fotogrāfijas Centrā (ICP) Ņujorkā.
Izstādi Face Times papildina dažādu latviešu autoru dienasgrāmatu pieraksti, kas tapuši pandēmijas laikā un publicēti tiešsaistes žurnālā Punctummagazine.lv.
“Vadīju seminārus divām grupām zoomā. Bija ļoti grūti. Vispirms nebija skaņas, beigās pieslēdzos caur telefonu, bet bija jau iztērēta puse nodarbības. Attiecīgi nevarēju saģērbt mazuli pastaigai pirms nākamās, kā bija plānots. Stulbi, vajadzēja uzrakstīt, ka aizkavēšos, jo mazais sarīkoja vīram skandālu un tagad guļ aizmidzis uz dīvāna bez pastaigas un pusdienām. Pusi otrā semināra kliedza fonā,” dienasgrāmatā raksta dzejniece Anna Auziņa.
“24.marts. Pirmā attālinātā valdības sēde. Valsts kanceleja izsūta norādījumus, kā lietot Zoom. Neskatoties uz tehniskām ķibelēm, tiek pieņemti vairāki svarīgi lēmumi. Vakarā arī pirmā attālinātā valdības preses konference. Īpatnēji sarunāties ar premjeru, sēžot virtuvē. Viņš baltā kreklā ar valsts karogu aiz muguras, es t-kreklā un jogas biksēs ar kaķi klēpī. Man fonā skan radio Klasika, bet premjers to nedzird,” stāsta Raivis Spalvēns.
Linda Klētniece vairāk nekā 15 gadus strādā fotomākslas jomā, veidojot izstādes un aastot sev interesējošas tēmas mākslas projektos. Mākslas izglītību viņa guvusi Cēsu Mākslas skolā, Valmieras Lietišķās mākslas vidusskolā un Santamonikas koledžā, Kalifornijā, ASV, kur studēja figurālo glezniecību. Šī gada maijā neatkarīgās izdevniecības Void meistarklasē, kas notika biedrībai ISSP sadarbojo5es ar Eiropas fotogrāfijas platformu Parallel, Klētnieces projektam Face Times tika radīta fotogrāmata.