/ Foto Kvartāls / Notikumi

Rīgas Fotogrāfijas biennāle – NEXT 2023 turpinās ar Diānas Tamanes personālizstādi

18. maijā pulksten 18:00 Latvijas Fotogrāfijas muzejā Rīgas Fotogrāfijas biennāles – NEXT 2023 (RFB – NEXT 2023) programmas ietvaros tiks atklāta Diānas Tamanes personālizstāde Half-Love. Izstāde apmeklētājiem būs pieejama no 19. maija līdz biennāles programmas noslēgumam 23. jūlijā. 1. jūnijā pulksten 18:00 gaidāma tikšanās un kopīga pastaiga izstādē ar Diānu Tamani un izstādes kuratori Evitu Gozi.

Darbu sērija Half-Love seko mākslinieces pusmāsas, viņas tēva jaunākās meitas no otrās laulības, dzīvei no dzimšanas līdz pagājušā gada vasarai. Attēli tapuši, kopīgi pavadot laiku ģimenes mājās Kursīšos, kur viņas satiekas ik vasaru. Laika ritējums darbu sērijā tiek atklāts gan vizuāli, gan metaforiski, motīviem atkārtojoties. Fotogrāfiju uzņemšanas process Tamanei ir iespēja gan kopīgi pavadīt laiku ar krietni jaunāko pusmāsu, gan vēlreiz izspēlēt savas bērnības pieredzes uz šķietami idilliska piejūras ciemata fona.

Tāpat kā Tamanes iepriekšējo darbu, arī šī centrā ir viņas ģimene (jo īpaši ģimenes sievietes vairākās paaudzēs) un viņa pati kā šīs vienības neatņemama sastāvdaļa par spīti tam, ka daudzu gadu garumā kopš vidusskolas absolvēšanas Tamane izvēlējusies dzīvot nošķirti – ne tuvāk kā kaimiņvalstī Igaunijā. Taču, atšķirībā no Tamanes iepriekšējiem darbiem, darbu sērijā Half-Love viņa atteikusies no stingriem konceptuāliem rāmjiem, apvienojot iejūtīgu māsas portretējumu ar improvizētiem dokumentāliem attēliem.

Diāna Tamane (1986, LV/EE) ir dzimusi Rīgā, bet dzīvo un strādā starp Tartu un Rīgu. Viņas darbu pamatā ir personīgi stāsti, kas veidojas, apkopojot viņas pašas, kā arī viņas radinieku ikdienas pieredzi, iespaidus, ieradumus un atmiņas. Šīm antropoloģiskajām darbībām māksliniece galvenokārt izmanto fotogrāfiju un video, dokumentējot savu stāstu varoņus, kā arī viņu dzīves telpas. Vairākos projektos viņa kā izejmateriālu izmantojusi arī vernikulāro fotogrāfiju un piemiņas lietas. Mākslinieces darbos ģimenes albumi, dokumenti un privātas sarakstes pārvēršas katalizatoros, ļaujot ne tikai atklāt aizkustinošus autobiogrāfiskus stāstus, bet arī trāpīgi atainot sabiedrību un mūsu neseno vēsturi.