Mūsdienās Krievijā ir vairāki simti skolu, kur zēni un meitenes mācās atsevišķi. Šī pieeja vienmēr ir izraisījusi daudz diskusiju. Atbalstītāji apgalvo, ka dzimumu atšķirība uzlabo akadēmiskos sasniegumus, pozitīvi ietekmē studentu fizisko un psiholoģisko attīstību un palīdz ieaudzināt “tradicionālās vērtības”.
Dalītās izglītības pretinieki apgalvo, ka pastāvīga atrašanās tikai starp viena dzimuma vienaudžiem var nelabvēlīgi ietekmēt indivīda attīstību, jo tā veido vidi, kas ir tālu no sabiedrības dzīves realitātēm. Pēc viņu teiktā, mūsdienu pasaulē daudz produktīvāk ir personalizēt apmācību, balstoties uz katra studenta īpašībām un vajadzībām, nenorādot uz kopējām iezīmēm.
Borogonču ciemats atrodas Jakutijā – aukstākajā un lielākajā Krievijas reģionā. Deviņdesmitie gadi šeit pagāja smagi. Valsts piedzīvoja ekonomisku un sociālu satricinājumu, cilvēku priekšā parādījās jauna pasaule, pārņemta ar nenoteiktību par rītdienu. Jaunieši ne pārāk labi saprata, ko iesākt ar absolūto brīvību, kas pēkšņi nomainīja visaptverošu kontroli un aizbildnību no valsts puses.
Lai apkarotu šo parādību, tika pieņemts arī lēmums, ka ģimnāzijā, kas šeit tika atvērta 1994. gadā, mācīsies tikai zēni. Neobjektivitāte tehniskajās disciplīnās, daudz papildu nodarbību un īpaša uzmanība sportam – ģimnāzijas skolēniem bija jākļūst par paraugu visiem pārējiem.
Aleksejs Pavlovs dzimis Jakutijā, bet šobrīd dzīvo un strādā Sanktpēterburgā. Studējis Jekaterinburgas Valsts juridiskajā universitātē un Sanktpēterburgas fotogrāfijas skolā Docdocdoc.