6, 6, 6
/ Ieva Melgalve /
6
attēls bez otrās puses, uz tā vairs nevar uzrakstīt vārdu gadskaitli vietu
“par mīļu piemiņu” vai “paldiesdievam tas beidzās”
kā āda bez otras puses kā sieviete kas nav saredzama
kad viņa reiz pagājusi tev garām
un tā nu mēs pierodam nest sirsniņu kā nozīmīti pie krūtīm
karogu uz vaigukauliem
zvērestu uz delnas
mēs pierodam stāvēt gaismā lai gaisma uz mums raksta
es esmu tikai virspusīte vienmēr šajā leņķī
es esmu tikai tas ko redzu spogulī
es visu savu ierakstu sev ādā
nevienam manam pikselim nav otras puses
6
tas ko tu neieraugi ir kustība
apstājies pagriezies neelpo
izdari tā lai pie atslēgas kaula
tā mazā dzīsliņa nepulsē
tas kas ir otrā pusē ir kustība
kā tu pusstundu klusē tad izģērbies
gaiss kas virmo kad tu uz to neskaties
pēcāk tu nespēsi pateikt kas tas tāds bija un kur
tā lieta kas līst tā vieta kas pārvietojas
6
The photographic effect
is not produced from diversity, from itinerancy or inner migrations,
from multiple juxtapositions
It is the effect, rather,
of a laser or lightning,
a sudden and violent illumination
on a limited and petrified surface:
again the fetish and death.
/Christian Metz/
* Annas Dzērves personālizstāde Red Velvet no 26. maija līdz 22. jūnijam būs skatāma M/Galerijā festivāla Rīgas Fotomēnesis 2022 ietvaros.