Noskaidroti FK Balvas finālisti
Šogad FK Balvai pieteicās 33 jaunie Latvijas fotogrāfi. Finālam izvēlēti desmit dalībnieki, kuri 1. jūnijā plkst. 19.00 sacentīsies par galveno balvu – BFS dāvānu karti 150 EUR vērtībā, FK drukātajiem izdevumiem un arī iespēju darbus parādīt žurnālā FK. Fināls norisināsies virtuālā vidē – Zoom platformā vebināra veidā un tiks pārraidīts arī tiešraidē FK Magazine un Riga Photomonth Facebook profilos. Informācijai par pieslēgšanos sekojiet Facebook pasākuma ierakstā.
Finālā dalībniekus vērtēs starptautiska žūrija – žurnāla Bird in Flight fotoredaktore Ļoļa Goldšteina no Kijevas, neatkarīgais kurators Braņislavs Stepaneks no Bratislavas un žurnāla FK galvenais redaktors un festivāla Rīgas Fotomēnesis direktors Arnis Balčus.
“Jāatzīst, ka šoreiz apmēram puse no iesniegtajiem darbiem bija līdzīgā līmenī, tāpēc izvēlēties finālistus nebija viegli,” skaidro Arnis Balčus. “Svarīgi atzīmēt, ka viens no galvenajiem kritērijiem finālistu izvēlē bija nevien prasme radīt kvalitatīvas, estētiskas un emocionālas fotogrāfijas, bet arī spēja demonstrēt savu skatījumu, viedokli, pozīciju, uzstādījumu visas sērijas ietvaros. Un, protams, arī autoru un pieeju dažādība.”
10 finālisti ir:
Adelīna Kalniņa (1998) studējusi fotogrāfiju ISSP Skolā, bet šobrīd vienlaicīgi studē psiholoģiju LU un Jauno mediju mākslu Liepājas Universitātē. Fotosērijā Biometrijas dati viņa runā par datu aizsardzības likuma iespējami nejēdzīgajām sekām, vienlaikus iezīmējot absurdu metodi, kā fotogrāfam turpmāk strādāt.
Aleksejs Vasiļevskis (1996) ir ieguvis profesionālā bakalaura grādu audiovizuālajā mākslā un televīzijas režisora kvalifikācijā RISEBA. Fotogrāfiju sērijā A bit of existential pain (Nedaudz eksistenciālisma sāpju) viņš momentuzņēmuma tehnikā atklāj dažādas sirreālas ainas ikdienā.
Anna Dzērve (1995) studē Latvijas Mākslas akadēmijas grafikas nodaļas 4. kursā. FK Balvā piedalās ar divām sērijām – Katrīna, Elza un mana nāve, kurā viņa tver skaisto sadisma un mazohisma pasaulē, un Pandēmija fandēmija un simts iemesli mīlēt Maskačku, kas tapusi karantīnas periodā.
Antra Oša (1990) studējusi vēsturi LU un fotogrāfiju ISSP Skolā. Fotostāstā 50 gadus pēc latvāņu revolūcijas viņa pievēršas Barkavas ciemam, kur savulaik aizsākusies latvāņu ēra Latvijā.
Diāna Sutugina (1996) studē LMA scenogrāfijas nodaļas 2. kursā. Fotosērijā I can save loneliness (Es varu izglābt vientulību) viņa veido poētiskas kombinācijas, reflektējot par vientulības tēmu.
Filips Šmits (1996) ieguvis bakalaura grādu modes fotogrāfijā Londonas Mākslas universitē, ikdienā strādā par fotogrāfu, kā arī piedalās modes un mūzikas klipu filmēšanā. FK Balvai piedalās ar divām sērijām – Spēļlaukums un Pie dabas.
Henri Laķis (1997) strādā ar fotogrāfiju un video, un dzīvo starp Rīgu un Berlīni. FK Balvā piedalās otro reizi. Fotogrāfiju sērijā Ingrediens of diffusion (Difūzijas sastāvdaļas) pievēršas situācijām un objektiem, kas raksturo ikdienas absurdumu.
Jānis Škapars (1993) mācījies fotogrāfiju LKA Kultūras koledžā un ISSP Skolā, ikdienā strādā par fotogrāfu TVNet. Sērijā Kad gribas pulcēties, bet nedrīkst viņš interpretē pulcēšanās ierobežojumus, multiplicējot sevi dažādās situācijās, bet sērijā Cik ilgi vēl? izmanto sevi, lai reflektētu par mediju ietekmi uz cilvēka saprātu pandēmijas laikā.
Marija Luīze Meļķe (1997) plašāk pazīstama kā jaunā dzejniece, taču jau vairākus gadus nodarbojas ar fotogrāfiju un FK Balvas finālā piedalās otro reizi. Fotosērija Mēģināju salocīt dzērvi bet paskaties kas man sanāca sākās ar autores vēlmi saburzīt neizdevušās digitāla formāta fotogrāfijas, kuras tādējādi kļuva vizuāli līdzīgas 3D objektiem.
Oskars Artūrs Upenieks (1993) studējis audiovizuālos medijus RISEBA, ikdienā stādā par operatoru un fotogrāfu. Fotosērija Nāvītes sastāv no vizuālām piezīmēm un novērojumiem pilsētvidē.