Darbu izlase (2011 – 2013)
Savos darbos es inscenēju drāmu. Izmantojot mākslīgu apgaismojumu, dzīvnieki tiek izgaismoti tumsā. Situācija ir dramatizēta – dzīvnieks kļūst par aktieri uz dabas skatuves. Dzīvniekus iemūžinu ikdienišķos brīžos; radu ainas, kas ir šķietami transcendentālas un misticisma apvītas.
Attēli rada diskomfortu, iemūžinātās ainas šķiet kā no citas pasaules, bet tajā pašā laikā ļoti reālas. Dzīvnieki vai ainavas, ko redzam, nav neparastas. Tas ir konteksts vai gaisma, kas liek mums sajust diskomfortu.
Motīvs, kas atkārtojas, ir laikā un kustībā sastindzinātais dzīvnieks; dzīvnieks, kas it kā karājas gaisā, atgādinot par fotogrāfijas spēju apturēt laiku. To var panākt, vienkārši nofotografējot putnu lidojumā; izmantojot sensoru, kas iedarbina kameru brīdī, kad neredzamu infrasarkanu gaismas staru lauž kustībā esošais dzīvnieks vai izmantojot roku veiklību, kad mākslinieks strādā kā iluzionists, rūpīgi pozicionējot auklas un apgaismojumu, lai fotografētu nedzīvu dzīvnieka ķermeni. Gaisā notvertais un iemūžinātais dzīvnieks ir būtisks motīvs manos darbos. Tas nav fiksēts, tas neatrodas ne tur, ne te. Tas ir sastindzināts tukšumā.
10×8 lielformāta kamera un dabiska izmēra izdrukas nodrošina tādu detalizētības pakāpi, kas ļauj skatītājam pieredzēt intimitāti. Tajā pašā laikā, šī detaļu pārbagātība tiek līdzsvarota ar informācijas trūkumu.
Endrjū Brūss (Andrew Bruce, 1989) ir mākslinieks, kurš strādā ar fotogrāfiju, kustīgo attēlu un skulptūru. Viņa darbu centrā ir dzīvnieku pozicionējums dabiskajā vidē un alegorijā. Brūss nesen pabeidza studijas Karaliskajā mākslas koledžā (Royal College of Art) Londonā.