Ķermenis ir pametis ēku
Ķermenis ir pametis ēku (The body has left the building) ir foto sērija par to, ka emocijas, ja ar tām sāk kļūt grūti, vajag dabūt ārā no ķermeņa.
Sērijas nosaukumā ir atsauce uz amerikāņu kultūrā vēl tagad bieži izmantotu idiomu Elvis has left the building. Šis teikums tika lietots viņa publisko šovu beigās, liekot skatītājiem saprast, ka nu jau pietiks, ir laiks iet mājās. Tajā brīdī, kad tapa šī sērija, mans ķermenis bija manu un sabiedrības ekspektāciju nogurdināts, mājsēdes nomocīts, netika pie ierastiem izlādes mehānismiem. Ķermenis bija “nu jau pietiks” stāvoklī. Vizuāli gribēju pretnostatīt šo izlādi meklējošo bezpersonisko ķermeni ar romantizētu, brīvību simbolizējošu vidi.
Sērija aizsākās kā sajūsma par vācu fotogrāfiju kolekcionāra Johena Raisa (Jochen Raiß) darbu Sievietes kokos — melnbaltu fotogrāfiju izlasi ar pagājušā gadsimta pirmās puses sievietēm, sakāpušām pozēt koku zaros. Kaut kas tajā šķita ļoti, ļoti skaists un ļoti, ļoti vienkāršs. Man šķita, ka ķermenim varētu patikt pildīt tikai tādas funkcijas, kā uzkāpšanu kokā.
Anete Aramina (1990) ieguvusi bakalaura grādu ekonomikā, maģistra grādu socioloģijā, fotografēšanas pamatus mācījusies pie Raimo Lielbrieža, laikmetīgo fotogrāfiju apguvusi ISSP skolā, piedalījusies dažādos fotokonkursos. Ar šo sēriju viņa iekļuva FK Balvas finālā un žūrija to atzina par vienu no trim labākajiem projektiem.